Kas peaksid juba valmistuma Mustaks Reedeks ja pühadeks? Vastus on: igal juhul. Must Reede ja jõulud on enamiku veebiäride jaoks aasta suurimad müügipäevad ja sinu lehe hea positsioon Googles ei teki üleöö. Seega, kui sul on veebipood, siis selleks, et konkurentsis püsida, alusta ettevalmistavate tegevustega juba täna!
5 nõuannet Musta Reede ja jõulukampaaniaks
Tänapäeval ostlevad inimese veebis rohkem kui varem. Paljude jaoks on see lihtsam, kiirem ja mugavam. Aastal 2022 jõudsid veebimüügid maailmas rekordilise 9,12 miljardi dollari tasemeni. Ja numbrid kasvavad edasi. Seetõttu võime julgelt eeldada, et väga suur osa inimesi teeb ka sel aastal oma Musta Reede ja jõuluostud veebist.
Pühadehooaja ettevalmistamisel on hea olla kursis trendidega. eMarketer Insider Intelligence jagas hiljuti viit nõuannet pühadehooajaks:
→ Allahindlused ja alternatiivsed maksevõimalused (osta kohe, maksa hiljem) võiks kindlasti olla osa iinu turundusstrateegiast
→ Ostukogemus võiks olla samaväärne nii digitaalses kui ka füüsilistes kaupluses – e-pood ei tohiks füüsiliselt kauplusele alla jääda
→ Tagastuste vähendamiseks peaksid tegema oma e-poe tootelehed võimalikult põhjalikuks – fotod, kirjeldused, videod
→ Pühadehooaja turunduskampaaniad võiksid oll kohandatud iga turunduskanali jaoks eraldi, et tagada maksimaalne efektiivsu
Veeb on koht, kus käib pühade ajal tihe sigin-sagin
Füüsilises poes ostmine jääb muidugi endiselt populaarseks. Tänapäeval aga teeb suur osa inimesi oma eeluuringud ja ka oste veebis – mõnikord isegi nädalaid enne pühi! Nii et ära ole üllatunud, kui pühadehooaeg algab juba enne Musta Reedet ja jätkub veel mitu nädalat. Seetõttu võib ka olla hea mõte pikendada oma pakkumisi mõne päeva või nädala võrra. Eriti kui soovid vältida suure hulga inimeste kogunemist konkreetsele päevale.
Allpool vaatame üle mõned nipid, mis võivad aidata sul teha sel aastal kampaaniad veelgi edukamalt.
1. Loo teemakohased maandumislehed
Esmalt võiksid kaaluda, millised kategoorialehed või maandumislehed oleks mõistlik tulevaste kampaaniate jaoks tekitada. Võid luua näiteks selliseid maandumislehti nagu „Parimad kingitused emale/isale/lastele/sõbrale“, „Top 10 kingitust spordisõbrale/kunstisõbrale/muusika- ja filmisõbrale“ või rikastada piltide ja lisainfoga oma kampaania kategoorialehte.
Veendu, et maandumislehtede või kategoorialehtede pealkirjad ja tekstid oleksid sobivad tulevaks pühadehooajaks ehk oleks märksõnade ja fraaside mõttes läbi mõeldud (märksõnade analüüs). Vajadusel küsi abi SEO agentuurilt. Veendu, et kirjutad korralikud Google-sõbralikud tootekirjeldused (sisaldavad populaarseid märksõnu) ja täiendad tootefotosid.
Selleks, et suurendada oma kampaanialehe nähtavust Googles, suurenda oma veebilehe sisemist linkimisstruktuuri. Saad maandumislehega linkida varasemalt tehtud aastaringselt kehtivaid teemakohaseid blogipostitusi või tootelehti. Tee seda kindlasti vähemalt 45-päeva enne kampaaniat. Aga varem on veelgi parem – Google vajab aega, et sisu omaks võtta.
2. Reklaami sotsiaalmeedias ja uudiskirjas
Sotsiaalmeedia võib mängida müügiedus suurt rolli. Seega ära unusta jagada oma pühadehooaja kingituste ideid ka Facebookis ja Instagramis ning luua ka sealtkaudu linke veebilehele.
Lisaks – paljudele ettevõtetele pakuvad püsivat tulu ka uudiskirjad. Veendu, et presenteerid oma kampaaniat uudiskirjas sihtgrupi jaoks põneval ja atraktiivsel viisil. Uudiskirjas saad näiteks jagada pühadeteemalisi soovitusi ja ideid, millele oled eelnevalt loonud oma veebis maandumislehle. Targetil on näiteks selline leht olemas.
3. Kontrolli veebilehe kiirust ja lehe kasutusmugavust, vajadusel optimeeri
Vähemalt 1 kuu enne kampaaniat pole veel hilja kontrollida ja optimeerida oma veebisaidi kiirust nii mobiili kui desktopi seisukohalt. Mobiili kasutus, saidi kiirus ja üldine kasutajakogemus muutuvad iga aastaga järjest olulisemaks ja kasutajad nõudlikumaks ning kannatamatumaks. Selleks, et veebi kiirust mõõta, on variant vaadata Google Lighthouse näitajaid või teha lehele tasuta SEO kiiraudit ja kasutada seejärel arendaja abi, et sait kiiremaks saada. Teine variant on paluda abi SEO agentuurilt. Igal juhul võib õnnestuda sul oma veebi kasutuskogemust kampaania ajaks parandada.
4. Loo kampaania tulemuste mõõtmisplaan
Ära unusta luua kampaania mõõtmisplaani, et saaksid kampaaniate edu analüüsida. Pane kirja oma eesmärgid ja mõõdikud (näiteks liiklus, ostude arv, ostukorvi hülgamiste %, konversioonimäär kampaania ajal) ja mõtle, kust saad vajaliku statistika kätte. See on oluline, kui tahad teada, millele järgmisel aastal keskenduda. Kindlasti tuleb abiks kui sul on kasutuses Google Analytics 4. Kui veel mitte, siis lase see asjatundjatel korralikult ära seadistada (eelkõige jälgi, et GA4-s oleks seadistatud events ja conversions).
Mida varem alustad, seda parem!
Kokkuvõtvalt – nüüd on aeg pingutada ja hakata tegema ettevalmistusi. Kui sinu Musta Reede ja pühadeaegne veebimüük mängib sinu terve aasta müükidest olulist rolli, pole kunagi liiga vara alustada. Ehk alusta juba täna!