
Otsimootori optimeerimine (SEO) on digiturunduses olnud alati väga olulisel tähtsusega, kuna aitab ettevõtetel ja veebisaitidel luua online-kohalolu. SEO suudab mitte ainult tuua lehele väärtuslikku liiklust, vaid pakkuda kasutajatele ka kvaliteetseid otsingutulemusi. Seda näitab ka Bright Edge’i uuring, mis ütleb, et SEO genereerib üle 1000% rohkem liiklust võrreldes orgaanilise sotsiaalmeediaga.
Digiturunduse eksperdid on hakanud agaralt jagama 2024 SEO ennustusi ja suundi. Vaatame lähemalt.
Digimaailm areneb kiiresti ning see paneb ka juurdlema selle üle, milliseks muutub SEO roll lähiajal. Vaatame, mida eksperdid arvavad.

1. AI ja masinõpe juhivad SEO-d järjest enam
Viimasel ajal järjest enam mainitud AI ja masinõpe domineerivad ka SEO-d. Suured otsingumootorid nagu Google sõltuvad nendest tehnoloogiatest oma algoritmide täiustamisel. Masinõppe abil mõistavad otsingumootorid kasutaja kavatsust järjest paremini, mis aitab pakkuda veelgi täpsemaid vasteid.
Mida saad teha?
Kui soovid Googles edu saavutada, keskendu sellise sisu loomisele, mis vastab kasutajate päringutele. Kasuta lihtsat keelt ja lisa asjakohaseid fraase. Nipp: kaalu tööriistu, mis kasutavad AI-d sisu optimeerimiseks.
2. Häälpäringute optimeerimine
Hetkel on häälepäringud ainult kasvamas! Peamine põhjus, miks see kasvab rabava kiirusega, on nutikõlarite ja virtuaalsete assistentide laialdane kasutamine. Ennustuste kohaselt on aastaks 2023 üle 60% otsingutest häälepäringud. Turul ellujäämiseks tuleb SEO strateegiad vastavalt kohandada.
Mida saad teha?
Veendu, et sinu sisu oleks optimeeritud kõnes kasutatavatele märksõnadele. Too välja häälotsingus kasutatavad fraasid ja loo oma valdkonna sagedasetele küsimusele vastavat sisu. Kuna enamik häälepäringutest toimub mobiilseadmetes, veendu, et sinu veebisait oleks reageeriv.

3. Kasutajakogemus ehk UX
Google on kinnitanud, et ka veebilehe kasutajakogemus ehk UX (User Experience) mängib Google otsitulemuste positsioonis olulist rolli, ja see trend jätkub ka aastal 2024. Veebisaidid, mis pakuvad kasutajatele mugavat, läbimõeldud ja ootustele vastavat kogemust, reastatakse otsingutulemustes üleval pool.
Mida saad teha?
Veendu, et sinu veebilehe disain on mobiilis hästi kohanduv ja laeb kiiresti. Vähenda oma lehel hüpikakende ja kasutajakogemust segavate reklaamide arvu (juhul kui neid hetkel kasutad). Investeeri loogilisse navigatsioonisüsteemi ja hästi märgatavate call-to-action´ te tekitamisse. Kui endal aega napib, siis kaasa kindlasti eksperdid.
Kui oled alles oma uut e-poe disaini loomas, siis loe meie partnerite lehelt, mida enne disaini loomist silmas pidada ja milline roll on disainil e-poe hinnakujunduses.
4. Videote kasutamine SEO eesmärgil
Videosisu on hetkel väga populaarne ja see ei piirdu ainult YouTube’iga, vaid sellele lisanduvad ka Instagram Reels ja TikTok. Need rakendused on sinu SEO strateegia seisukohalt väga olulised.
Mida saad teha?
Kui koostad oma SEO strateegiat, veendu, et kaasad sellesse ka videosisu. Uuri oma sihtgruppi ja loo videoid, mis on kaasavad, informatiivsed ja haakuvad sinu sihtgrupiga. Optimeeri videote pealkirju ja kirjeldusi ning lisa hashtag´id nende leidmiseks otsingumootorites.
5. E-A-T
E-A-T=Ekspertiis, Autoriteetsus ja Usaldusväärsus (ingl. k. Trustworthiness). See on üks Google’i juhtpõhimõtetest veebilehe sisu analüüsimiseks. See jääb SEO jaoks oluliseks ka aastal 2024.
Mida saad teha?
Loo oma valdkonnas oma brändile identiteet. Tooda sisu, mis peegeldab sinu vaatenurka ja viita usaldusväärsetele allikatele. Proovi luua kvaliteetseid tagasilinke autoriteetsetelt veebisaitidelt, et parandada oma E-A-T skoori.
6. Pillar- ehk tuum-leheküljed ja rohkem sisu
2024 jätkab tuum-lehekülgede loogika ja suurem sisu hulk sinu SEO strateegias võidukäiku. Selline läbimõeldud sisu loogika ja maht mitte ainult ei paku asjalikku teavet, vaid loob ka sinu veebisaidi autoriteedi.
Mida saad teha?
Tooda pikemat sisu sisu, mis katab teemat põhjalikult. Kasuta tuum-lehekülgede loogikat, et anda oma sisule struktuur. Ära unusta seostada seotud artikleid tuum-lehekülgedega ja ka omavahel. Kaalu digiturundaja palkamist, kuna spetsialist võib anda sulle paremaid näpunäiteid SEO navigeerimiseks kui ise pusides.

7. Mitmekesista veebilehe sisu
Sisu mitmekesistamine on aastal 2024 SEO jaoks hädavajalik. Proovi luua trendikat sisu ja seejärel optimeeri. Lisa lehele veebiseminare, podcaste ja infograafikuid, mis võivad muuta sinu sisu kättesaadavamaks laiemale sihtgrupile.
Mida saad teha?
Mitmekesine sisu võib aidata sisul olla edukas mitmel platvormil. Uuri erinevaid sisuformaate ja laadi sisu üles vastavalt oma sihtrühma eelistustele. Saad ka olemasolevat sisu taaskasutada, pannes selle erinevatesse formaatidesse. Ära unusta oma sisu otsingumootorite jaoks optimeerida!
Artikli allikas: https://www.infiraise.com/the-future-of-seo-predictions-and-strategies/
[…] Tutvu meie SEO teenustega Loe lisa SEO trendide kohta […]