
E-poe või kodulehe tegemise maksumust on kulude planeerimise seisukohalt oluline hinnata
Olenemata sellest, kas oled alles alustav ettevõtja või juba teatud aega tegutsenud äri, on kasulik teadvustada peamisi muutujaid, mis mõjutavad kõige enam e-poe tegemise ja arendamise kogukulu. Vaatame kümmet erinevat teemat, mis mõjutavad oluliselt kaasaegse ja hästi toimiva loomise maksumust. Nende teemade teadmine võimaldab sul paremini mõista e-poe loomise protsessi ja mahtu.
1. E-poe või kodulehe platvormi valik
Veebilehe platvormi valik mängib veebiarenduse kogukuludes võtmerolli. Populaarsed platvormid nagu Shopify, WooCommerce ja Magento pakuvad väga erinevaid hinnalahendusi, funktsioone ja kohandamisvõimalusi. Üldjuhul toob Magento kaasa suuremad arenduskulud kui Shopify või WooCommerce. Kuid kui sinu äri on pigem suurem või on plaan laieneda, võib Magento olla ainuõige valik. Oma äri vajaduste hoolikas hindamine aitab sul teha teadliku otsuse ja haldada kulusid tõhusalt. Loe siit erinevate platvormide omaduste ja eeliste kohta.
2. Disain ja kasutajakogemus ehk UX
Kaasahaarav ja kasutajasõbralik disain on oluline klientide ligimeelitamiseks ja hoidmiseks. Oluline on mõista, kas sinu äri jaoks oleks vajalik luua disain nö nullist või piisab olemasolevast disaini-template´st, mis on juba kellegi poolt eelnevalt loodud. Kui võtad kasutusele juba valmis disaini, võib vaja minna teatud muudatustöid, kuid suure tõenäosusega kujuneb see variant odavamaks kui nullist loodud disain. Olemasolevat disaini valides võiksid läbi mõelda, millised kohad vajavad tuunimist ja paluda ka UX-kogemusega veebiarendusettevõttel disain oma pilguga üle vaadata. Ka siis kui tellid disaini loomise, veendu, et arendusettevõttel on kaasaegsed UX ehk veebi kasutuskogemuse teadmised.
3. Funktsionaalsus ja omadused
E-poele lisatavad funktsioonid nagu makselahendused, tarnelahendused ning laohaldus ehk vajadus ühendada e-pood laohaldustarkvaraga, mõjutavad oluliselt arenduskulusid. Lisaks näiteks ka lojaalsusprogrammi loogika, kasutajakonto võimalused, otsingu keerukus, tagastamise loogika jm. Mida rohkem erisoove seoses e-poega on, mis ei ole lahendatavad olemasolevate pluginate ja/või olemasoleva/ostetud disaini ehk teemaga, seda kulukam projekt on. Prioriteetide seadmine oluliste funktsioonide ja omaduste osas, samal ajal arvestades tulevikus laienemise võimalust, on siinkohal samuti oluline.
4. Kohandamine ja bränding
E-poe kohandamine brändi identiteediga vajab samuti lisainvesteeringuid. Stiili (värvid, fondid, graafika), logode ja lehe teatud elementide kohandamine brändi stiili annab unikaalse ja meeldejääva kliendikogemuse, kuid mõjutab ka eelarvet.
5. Mobiilisõbralik disain
Arvestades mobiilsete seadmete järjest suurenevat osakaalu ostmisel, on e-poe kohandumine mobiilis väga oluline. Oma e-poe optimeerimise maksumusega mobiilseadmete erinevate ekraanisuuruste jaoks tuleks samuti arvestada.
6. SEO ehk kodulehe optimeerimine
Veebilehe otsingumootorile optimeerimine (SEO) on oluline orgaanilise liikluse suunamiseks sinu e-poodi ning pikaajalise nähtavuse ja edu tagamiseks. SEO integreerimine arenduse käigus, nagu metainfo, ALT-tekstid, saidikaardid ja märksõnadele optimeerimine, mõjutab samuti arenduskulusid. Siinkohal on väga ouline roll ka e-poe keeltel (mitmes keeles e-poodi avaldada tahad) ja sihtturud. Loe SEO ja mitmekeelse lehe optimeerimise kohta lisa SIIT.
7. Sisuhaldamissüsteem (CMS)
Õige CMS-i valik teie e-poe jaoks mõjutab mitte ainult arenduskulusid, vaid ka haldamise lihtsust päraste-poe käivitamist. Kaardista ära oma ettevõtte vajadused ja aruta neid arendusettevõttega.
8. Turvameetmed
E-poe turvalisuse tagamine on äärmiselt oluline. Tugevate turvameetmete rakendamine, sealhulgas SSL-sertifikaadid, turvalised makseväravad ja kaitse häkkimise eest on investeeringud, mis kaitsevad nii Sinu äri kui ka kliente. Pea nõu arendusettevõttega ja leia oma ärile sobivaimad lahendused.
9. Majutus- ja domeenikulud
Usaldusväärse majutusteenuse pakkuja valimine ja sobiva domeeni kindlustamine on jooksvad kulud, mis kaasnevad e-poe omamisega. Pea nõu oma arendustiimiga, millist teenusepakkujat valida.
10. Igakuine hooldus ja uuendused
Pärast e-poe või kodulehe käivitamist on regulaarne hooldus ja uuendused väga vajalikud, et tagada veebi normaalne toimimine (et veeb ei läheks suvalisel hetkel katki) ja turvalisus, et ära hoida rünnakuid ja muud pahavara. Seega kindlasti otsi endale partner, kes sellega kas igakuiselt või kvartaalselt tegeleb.
Kokkuvõte
E-poe arendusega alustamine nõuab põhjalikku arusaama investeeringut mõjuvatest teguritest. Iga aspekt mõjutab vajalikku investeeringut, alates platvormi valikust kuni igakuiste hooldustöödeni. Põhjalik äri vajaduste hindamine, oluliste funktsioonide väljaselgitamine ja teadlike otsuste tegemine võimaldavad Sul liikuda läbi e-poe arenduse keeruka maailma, samal ajal kulusid tõhusalt hallates. Hästi läbimõeldud äristrateegia mitte ainult ei vähenda kulusid, vaid seab ka aluse edukaks e-äriks.