Kes ei tahaks olla oma äriga seonduvate märksõnadega Google otsitulemuste esilehel? Selleks on 2 võimalust: kasutada Google Ads reklame või tegeleda kodulehe optimeerimise ehk SEO-ga. Need 2 võivad tekitada aga omajagu küsimusi: kui palju mõlemisse raha ja ka aega investeerida, kumb toob paremad müügid, millal vähendada Google Ads eelarvet ja kuidas hinnata nii Google Ads kui ka SEO tulemuslikkust.
Google Ads reklaam: “pay to play” – kiire tulemus kõrge hinnaga
Google Ads võimaldab reklaamida oma tooteid või teenuseid Google’i otsingutulemustes aga ka teistel Google’i platvormidel, näiteks YouTube’is. Google Ads’i kasutamine nõuab pidevat, enamasti igakuist investeeringut, kuna reklaamikampaaniate nähtavus kaob kohe, kui reklaamikulud lõpetatakse. Ehk tegu ei ole kõige jätkusuutlikuma investeeringuga.
SEO: aeglased, kuid pikaajalised tulemused
SEO keskendub veebisaidi optimeerimisele nii, et see ilmuks otsingutulemustes võimalikult kõrgel kohal, ilma et peaks klikkide eest maksma nagu Google Ads puhul. See strateegia on pikaajaline investeering, mis nõuab aega, pühendumust ning kannatlikkust. Kuigi SEO tulemused ei ilmu kohe, on need pikas perspektiivis orgaanilised ja kestvad, pakkudes jätkuvalt liiklust ja müüki isegi pärast algset investeeringut.
Kui palju SEO maksab?
Kliki eest maksta pole tarvis, seega võib tunduda, et orgaaniliselt Google esilehel ilmumine (SEOga tegelemise tulemus) on justkui tasuta. Samas aga, et SEO-d parandada, peab keegi oma aega ühel või teisel moel investeerima ja seega ei saa öelda, et Googles orgaaniliselt ilmumine alati päris tasuta on.
Teha ise või osta SEO teenus sisse?
SEO-ga seotud rahaline ja ajaline investeering sõltub ettevõtte eesmärkidest, töötajate oskustest, ajakavast, ajaressursist ja strateegiatest. Kui varasemalt pole SEO-le tähelepanu pööratud, siis võiks esmalt teha SEO auditi. Kui ettevõttes on vastavate teadmiste ja oskustega inimene olemas, siis võib SEO auditi ja äri jaoks oluliste märksõnade analüüsi ise ära teha.
Samuti, kui ettevõttes on olemas väga hea copy-writer, kellele märksõnaanalüüsi tulemused üle anda, ja tema kõrval inimene, kelle jaoks pole võõrad mõisted kodulehe admin, metainfo, H1 pealkirjad ja ALT tekstid (et tekstid õigetesse kohtadesse sisestada), siis saab ka veebitekstide optimeerimise ehk märksõnadega täiendamise ise ära teha. Siinkohal on oluline teada, et nimetatud tööd on üsna ajamahukad, niiet isegi kui õigete oskustega inimesed on ettevõttes olemas, siis kas ja kui palju on neil aega selline projekt ette võtta.
Kui SEO auditist kooruvad välja ka lehe tehnilised probleemid ja ettevõttes on olemas arendaja, siis õige koordineerimise puhul saab teha ära ka tehnilised SEO arendustööd.
Ehk siis kui ettevõtte sees on õigete oskuste ja vaba ajaressurssi omavad kolleegid olemas, siis teenuse eest otseselt kellelegi maksta ei tule.
Teine kiirem ja valutum variant on osta sisse SEO teenus – kas siis osaliselt (näiteks ainult audit ja parendustööde väljaselgitamine) või täielikult (alates auditist kuni arendus- ja sisutööde teostamiseni välja). Kulukus sõltub juba SEO agentuuri hinnastusest ja sellest, mis olukorras praegune leht SEO seisukohalt on ehk kui palju töid on vaja või otsustatakse ära teha.
SEO-ga tegelemine ei lõpe siiski esmaste tegevustega, vaid peaks jääma kestma igakuiselt. Kui esmalt suurem töö ära teha (audit, märksõnaanalüüs, tehnilised tööd, esmased sisutööd) ja teatud põhimõtted endale selgeks õppida, ei pruugi enam niipalju välist abi vaja minna. Teatud tegevustega saad ise jätkata. Võimalik, et tarvis on vaid kasutada sisulooja teenuseid, kes aitab oluliste märksõnadega sisuturunduslugusid luua.
Kumb toob suurema ROI – kas Google Ads või SEO?
Kui küsida, et kumb toob parema ROI või kas üks on parem kui teine siis siin on oluline mõelda: kui ettevõte vajab kiiret nähtavust Google esilehel teatud märksõnadega ja on valmis maksma iga kliki eest, on Google Ads reklaam igati hea valik.
Samas aga ei tasu kindlasti jätta tegelemata SEO-ga, sest kokkuvõttes läheb Google Ads ülalpidamine suure hulga märksõnadega pikas perspektiivis kallimaks kui SEO-ga tegelemine ja ei pruugi anda nii häid tulemusi kui SEO.
Kui saada SEO heale tasemele, siis toob see ka kõikide märksõnade peale kokku parema ROI ja brändilojaalsemad kliendid kui PPC reklaam.
70% digiturundajatest väidab, et müükide genereerimisel annab SEO paremad tulemused kui Google Ads.*
*Hubspot Marketing Statistics
Lisaks – teada on ka fakt, et tänapäeva inimesed on õppinud Google Ads reklaame osavalt ignoreerima* – Google otsitulemustes otsitakse tihti pigem orgaanilist autentset tulemust. Kuid mitte alati. *Allikas
Mõlemad võivad töötada käsi-käes
Tegelikult võib parim lähenemine olla mõlema strateegia ühildamine. Kombineerides Google Ads reklaamide lühiajalist tulemust SEO pikaajalist mõjuga, võid saavutada tasakaalu kiire nähtavuse ja püsiva orgaanilise liikluse vahel. Siinkohal mängib kindlasti rolli hea turundusplaan, mis sisaldab mõlemaid strateegiaid ja tulemuste mõõtmist.
Autor: Konversioon, Enid Udras