Lühike vastus: nii turunduskoolitus kui ka turundus-coaching on kasulikud. Pigem on küsimus, millised on sinu hetkevajadused. Vaatame allpool lähemalt.
Millistel juhtudel on parem valik turunduskoolitus?
Turunduse koolitus on suurepärane valik siis kui soovid laiendada oma üldisi teadmisi mingi teatud turundusteema raames, näiteks Google Ads, digiturundus, e-maili turundus. Koolitustel osalemine annab võimaluse õppida ja saada inspiratsiooni valdkonna spetsialistidelt ning omandada praktilisi oskusi. Turunduskoolituse puhul on pigem on tegu aeglasema ja laiemapõhjalise info omandamisega, kuna koolitus ei ole personaliseeritud (ettevõtte põhine) ning samuti ei saa oma küsimusele vastust kohe täna.
Mida tähendab personaalne turundus-coaching?
Personaalne turundusnõustamine keskendub konkreetse ettevõtte ja sinu enda unikaalsete väljakutsete lahendamisele. Nõustaja töötab tihedalt koos sinu või ettevõttega, et luua kohandatud lahendused ja pakkuda individuaalset tuge. See lähenemine sobib eriti neile, kes vajavad kiiremaid vastuseid või kellel pole aega, tahtmist või ressursse õppimiseks ja iseseisvaks rakendamiseks. Nõustaja suudab anda otsest tagasisidet ning soovitusi, mis põhinevad ettevõtte andmetel ja turuseisundil.
Mida on personaalsest turundus-coachingust võita?
Kui teed turundust üksinda, võib tekkida mõni turundusküsimus, mille puhul ei oska kellegi poole pöörduda. Või siis mõni idee, mida tahaks esimesel võimalusel mõne valdkonna inimesega põrgatada. Kui kõik need vajadused jäävad rahuldamata, võib juhtuda, et liigud turunduses aeglasemalt edasi või siis pole tulemused need, mida ootasid.
Siin on viis positiivset muutust, mida turundus-coachi abi kasutades võid saavutada:
1. Kiirem turundusotsuste langetamine
Turundusnõustajaga töötades saab ligipääsu tema teadmistele ja kogemustele, mis vähendab otsuste langetamisele kuluvat aega. Nõustaja oskab kiiresti analüüsida algandmeid ja ettevõtte olukorda, pakkudes koheseid, andmepõhiseid soovitusi. Lisaks aitab ta vältida vigu ja suunata fookuse just sellele, mis konkreetse ärimudeli ja sihtgrupi jaoks kõige tõhusam on.
2. Paremad tulemused
Koostöös turundus-coachiga saad personaliseeritud vastused, mis on loodud just sinu ettevõtte vajaduste ja sihtgrupi põhjal, tagades seeläbi paremad tulemused. Nõustaja pakub sulle teist vaatenurka ja oskust tuvastada varjatud võimalusi, mida sa ise ei pruugi märgata. Lisaks aitab ta pidevalt jälgida ja kohandada tegevuskava tulemuste maksimeerimiseks.
3. Suurem enesekindlus turundusotsuste langetamisel
Koostöös turundusnõustajaga saad kindlust, et sinu otsused põhinevad professionaalsetel teadmistel ja turuanalüüsil, mis vähendab vigu ja ebakindlust. Nõustaja pidev tagasiside ja juhendamine annab tuge igas otsustusprotsessi etapis, muutes valikud teadlikumaks ja läbimõeldumaks. Koostöö suurendab sinu enesekindlust, kuna saad olla kindel, et sinu tegevused on strateegiliselt põhjendatud ja suunatud konkreetsete tulemuste saavutamisele.
4. Uued teadmised ja oskused
Turundus-coach jagab oma ekspertteadmisi, selgitades strateegiate taga peituvaid põhjendusi ja meetodeid. Läbi tiheda koostöö õpid tundma uusi tööriistu ja turundustehnikaid, mida saad ka iseseisvalt rakendada tulevikus. Lisaks annab nõustaja pidev juhendamine ja tagasiside võimaluse oma oskusi arendada ning täiendada, muutes sind enesekindlamaks ja teadlikumaks turundusotsuste tegemisel.
5. Turundus muutub toredamaks
Saad jagada vastutust ja teha otsuseid koos kogenud partneriga, mis vähendab stressi ja segadust. Coach toob uusi ideid ja värskeid vaatenurki, mis teevad loovprotsessi põnevamaks ja inspireerivamaks. Samuti annab koostöö võimaluse õppida ja areneda, jagada õnnestumisi ja väljakutseid, mis muudab kogu turundusteekonna motiveerivaks ja nauditavamaks.
Kokkuvõte: millal valida turunduskoolitus ja millal turundusnõustamine?
Valiku tegemisel tasub kaaluda, milline on sinu või sinu ettevõtte vajadus. Kui ajaressurssi on ja eesmärk on õppida ja pikemas perspektiivis iseseisvalt teatud turundustegevusi teha, siis on turunduskoolitus hea valik. Kui aga otsid kiiret ja konkreetset abi või strateegilist nõu, võib personaalne turundusnõustamine pakkuda kiiremaid ja täpsemaid lahendusi.