
Mis on SEO?
SEO ehk kodulehe otsingumootorile optimeerimine on veebilehe ja selle sisu kohandamine selleks, et olla leitavam otsingumootorites nagu näiteks Google või Bing. Kui oled kunagi mõelnud, kuidas Google või teised otsingumootorid otsustavad, milline veebileht ilmub otsingutulemustes esimesena, siis vastus peitub SEO-s.
SEO peamine eesmärk on teha veebileht otsingumootori (Google) ja kasutajate jaoks maksimaalselt atraktiivseks. Selleks saab kasutada erinevaid meetodeid, alustades Google´s sinu äri valdkonna enimotsitud märksõnade väljaselgitamisest ja lõpetades kodulehe tehniliste arendustöödega, mida teostab kodulehe arendaja (näiteks mõni veebiagentuur).
SEO “koostisosad”: lehepealne SEO, tehniline SEO ja leheväline SEO ehk linkide ehitamine
Lehepealne SEO
Õigete märksõnade ja fraaside lisamine oma kodulehele on SEO optimeerimise üks esimesi samme. Ja eelkõige käib jutt just nendest märksõnadest ja fraasidest, mis seostuvad sinu äriga ja mida otsitakse internetist sinu valdkonnaga seonduvalt kõige enam. Need märksõnad on võimalik teatud tööriistade abiga välja selgitada!
Lisaks, mida rohkem väärtuslikku ja asjakohast sisu sinu veebilehel on, seda tõenäolisemalt jõuavad kasutajad sinu lehele. Lisades lehele teemat või tooteid selgitavaid ja kasutajat kõnetavaid pilte, videosid ja kasutajasõbralikke pealkirju, muutub veebileht atraktiivsemaks nii külastajate kui ka otsingumootorite jaoks.
Tehniline SEO
Üks oluline osa SEO-st on ka veebilehe tehniline tervis. Kiire laadimisaeg, mobiilisõbralikkus, turvalisus ja veel mitmed erinevad tehnilised nüansid mängivad Googles leitavuse puhul samuti suurt rolli, sest otsingumootorite robotid vaatavad ja hindavad ka neid. SEO auditi käigus on võimalik need puudused välja selgitada.
Linkide ehitamine
Viimaseks – SEO üks kõige olulisemaid tegevusi – linkide ehitamine. SEO audit aitab välja selgitada, kui palju ja millise väärtusega lingid ehk viited teistelt kodulehtedelt on sinu ettevõtte konkurentidel, kes on sinust Googles eespool. Selle põhjal on võimalik teada saada kui palju sinu lehel võiks linke tarvis olla, et konkurentidest Googles ettepoole jõuda.
SEO on rohkem kui nice-to-have
Tänapäeval ei ole SEO enam nice-to-have, vaid must-have. Miks? Kui sinu ettevõte ei ilmu seotud märksõnadega Google esimeste otsitulemuste seas, siis enamik potentsiaalseid kliente sinuni ei jõua!
Oluline meeles pidada!
Kodulehe optimeerimises tulemuste saamine võib võtta omajagu aega, eriti siis kui eelnevad SEO kogemused puuduvad. Seega – kui sul pole endal piisavalt aega, tahtmist või oskusi SEO-ga tegelda, kasuta meie või mõne teise SEO agentuuri abi. Ainult nii saad kindel olla, et rohkem potentsiaalseid kliente sind Googles märkab ja sinu lehele jõuab!