
Digiturundus areneb pidevalt ning konkurents kasvab iga päevaga. Et olla sammu võrra ees ja vähendada ajakulu korduvatele turundustegevustele, on paljud ettevõtted hakanud kasutama turunduse automatiseerimist.
Aga mida see täpselt tähendab ja kuidas aitab see Sinu äri kasvatada?
Mis on turunduse automatiseerimine?
Turunduse automatiseerimine on erinevate turundusplatvormide (nt Meta, Klaviyo, Smaily jt) seadistamine nii, et saaksid erinevaid turundustegevusi mugavamalt hallata, automatiseerida ja optimeerida. Selle eesmärk on säästa aega, vähendada inimlikke eksimusi ja suurendada turundustegevuste efektiivsust.
Milliseid turundustegevusi saab automatiseerida?
Automatiseerida saab väga erinevaid turundustegevusi.
Näiteks:
- E-maili turundus – vastavalt sinu e-poe või kodulehe külastajate käitumisele saad meiliturunduse platvormil (Klaviyo, Smaily jt) seadistada automaatsed e-mailid, mille sisu on vastavuses just teatud sihtgrupi huvide ja ostuteekonnaga. See võimaldab teha juurdemüüki ka siis kui sina magad, sest kirjad saadetakse välja automaatselt. Näide: klient ostis sinu e-poest telefoni. Saad talle saata automaatse e-maili, mis tuletab meelde, et a la “Ehk vajad ka telefonile ümbrist või kaitseklaasi?” ning näitab e-kirjas teatud toodete valikut, kust on edasi võimalik minna e-poodi toodetega tutvuma ja ostlema.
Kui soovid seadistada automaatseid e-maile, siis kirjuta meile või broneeri tasuta videokonsultatsioon SIIN
- Sotsiaalmeedia postituste automaatne ajastamine – saad pikalt ette teha valmis postitused ja ajastada need kuupäevadele ja aegadele, mil soovid, et postitus toimuks. See aitab samuti aega kokku hoida.
- Sotsiaalmeedia retargeting ehk taasturundavad reklaamid – kui siduda veebileht Metaga, siis on Facebookis ja Instagramis võimalik seadistada sotsiaalmeediareklaamid vastavalt sinu veebilehe kasutajate ostukäitumisele. Näiteks kui müüd kruvikeerajaid ja rehasid, siis saad seadistada spetisaalsed sotsiaalmeedia järelreklaamid just kõigile nendele, kes käisid rehasid vaatamas, aga jätsid näiteks reha ostmata. Samuti saad näiteks näidata eraldi reklaami neile, kes lisasid midagi ostukorvi, aga unustasid või jätsid toote korvi ning ost jäi tegemata.
Kui soovid retargeting reklaame seadistada, siis kirjuta meile või broneeri tasuta videokonsultatsioon SIIN
- Google Display taassihtivad ehk retargeting reklaamid võimaldavad näidata pilt- või videoreklaame taaskord vastavalt sinu veebi külastajate käitumisele erinevates portaalides (nt Delfi, Postimees jt), mis Google Display reklaame lubavad. Näiteks kui kasutaja käis sinu lehel vaatamas talvesaapaid, siis saad talle tagantjärgi näidata neidsamu talvesaapaid, mida ta sinu e-poes vaatas.
- E-poodides toodete näitamine vastavalt kasutaja eelistustele – on olemas vastavad rakendused ehk pluginad, mis võimaldavad tootekataloogis olevaid tooteid järjestada vastavalt eelnevalt vaadatud või seni ostetud toodetele.
- Turunduse mõõtmine – kõiki mõõdikuid nagu näiteks konversiooni- ehk ostmismäär (ostude arv/veebikülastajate arv), ostukorvi hülgamismäär, keskmise ostukorvi suurus vm, ei pea iga kuu manuaalselt arvutama. On olemas rakendused, mis võtavad sisendi Google Analyticsist ja vajadusel ka veebipoe müügiandmetest ning arvutavad välja soovitud mõõdikud. Kõik andmed on võimalik tuua ühte vaatesse kokku, et ei peaks käima erinevates kanalites mõõdikuid vaatamas (mis võtab samuti aega).
Kui soovid paika panna oma ettevõtte jaoks kõige olulisemad KPI-d ehk mõõdikud, seadistada Google Analytics 4 (sh konversioonid) või tuua kõik andmed ühte vaatesse kokku, siis kirjuta meile või broneeri tasuta videokonsultatsioon SIIN
Kuidas turunduse automatiseerimine aitab äri kasvatada?
Turunduse automatiseerimise rakendamine erinevate turundustegevuste puhul aitab äril kasvada mitmel moel:
1. Aja ja inimressursside sääst
Automatiseeritud turundus vähendab manuaalse töö hulka, aidates turundustiimil keskenduda strateegilistele tegevustele, nagu loovus ja analüütika. Käsitsi ei jõuaks sa iial piisavalt palju müügikirju ja “järelhüüdeid” välja saata, et kasutada ära kogu olemasolev müügipotentsiaal.
2. Parem kliendikogemus ja isikupärastatud turundus
Automatiseerimise abil saad luua personaalsemaid pakkumisi, mis vastavad konkreetse kliendi huvidele ja vajadustele, suurendades seeläbi konversioonimäära.
3. Suurem konversioonimäär ja müügitulu
Tarkvara võimaldab suunata potentsiaalsed kliendid täpselt neile sobivale teekonnale, mis suurendab müügivõimalusi ja tõstab investeeringu tasuvust.
4. Efektiivsem andmete analüüs ja paremad turundusotsused
Automatiseeritud turundussüsteemid pakuvad reaalajas andmeid ja aruandeid, mis aitavad optimeerida kampaaniaid ja parandada turundusstrateegiat.
Kokkuvõte
Turunduse automatiseerimine ei ole enam luksus, vaid hädavajalik osa edukast digiturundusest. See aitab ettevõtetel vähendada manuaalset tööd, parandada kliendikogemust ja suurendada müügitulu.