Isegi väikesed muudatused sinu kodulehel või veebipoes võivad müüki märkimisväärselt tõsta. Aga kust alustada? Siin on väike juhend, kuidas oma kodulehe või veebipoe SEO-d, turundust ja kasutuskogemust ise baastasemel analüüsida.
SEO audit
Võtmesõnad ja -fraasid: Määra kindlaks oma äri märksõnad, mida inimesed Google otsingus kasutavad sinu toodete või teenuste leidmiseks. Esmalt proovi ise mõned sõnad välja mõelda ning seejärel Google´s otsida – juba see paneb mõtted liikuma. Kui kasutad Google Ads´i, siis seal on olemas selline tööriist nagu Keyword Planner, millega saad erinevate märksõnade otsingumahte vaadata. Vali välja sõnad, mis on sinu ettevõtte jaoks kõige relevantsemad ja tulutoovama. Võimaluse väldi väga suure konkurentsiga märksõnu ja fraase, sest nende puhul on Google otsitulemuste etteotsa jõudmine üsna keeruline.
Veebilehe sisu täiendamine märksõnadega: Veendu, et sinu koduleht, e-äri puhul ka toote- ja kategoorialehed, sisaldaksid asjakohaseid võtmesõnu eelkõige pealkirjades, piltide ALT-nimedes, metakirjeldustes ja URL-aadressides.
Mobiilile optimeerimine: Google eelistab otsingutulemustes mobiilisõbralikke veebisaite. Veendu, et sinu veebisait näeks hea välja ja toimiks hästi kõigis seadmetes. Google’i mobiilisõbralikkuse testimise tööriista Lighthouse abil saad kontrollida, kas sinu leht sellele nõudele vastab.
Lehekülje laadimiskiirus: Kas leht, eelkõige pildid laevad aeglaselt? Kontrolli seda nii arvutis kui mobiilis. Kui ise kiirust hinnata ei oska, käi vähemalt kolmel teisel lehel ja vaata, kui kiiresti need arvutis ja mobiilis avanevad. Aeglane laadimisaeg võib kahjustada SEO toimimist ja lehe konversioonimäära. Kasutada võid näiteks ka Google PageSpeed Insights tööriista, et kontrollida oma veebisaidi kiirust ja saada soovitusi parandamiseks.
Turundusaudit
Väärtuspakkumine: Mis teeb sinu äri ainulaadseks? Milliseid kliendi probleeme sa lahendad? Kas oskad ilma kõhkluseta nendele küsimustele vastata? Veendu, et sinu väärtuspakkumine oleks veebilehel selge ja asjakohane ning kliendid saaks aru, miks nad peaksid sinu tooteid või teenuseid eelistama võrreldes teiste konkurentidega. Kui sa ise ei suuda seda sõnastada, ei pruugi ka kliendid selles aru saada ning jätavad ostmata.
Üleskutse: Mõtle iga lehe puhul läbi, mida soovid, et külastaja lehel teeks ja kuhu edasi liiguks, olgu selleks siis uudiskirjaga liitumine, ostu sooritamine, teenuse kohta lisa lugemine või ühenduse võtmine. Üleskutse soovitud tegevusele peaks olema selge ja hästi märgatav.
Sisu vastavus sihtgrupile: kas tead, kes on sinu äri sihtgrupp, ning milline sisu (tekst ja fotod) neid kõnetab? Kui tead, siis vaata selle pilguga oma leht üle ning tee vajalikud täiendused.
Sotsiaalne tõestusmaterjal: Kas sul on positiivseid kliendihinnanguid või soovitusi? Sotsiaalse tõestusmaterjali esitamine oma veebilehel võib aidata luua potentsiaalsete klientidega usaldust.
Kontaktinfo: Veendu, et erinevad kontaktandmed oleksid veebisaidil hõlpsasti leitavad. See hõlmab e-posti aadresse, telefoninumbreid ja füüsilist aadressi (kui see olemas on).
Kasutuskogemuse ehk UX audit
Navigeerimine: Kliki lehe menüüelemente, käi erinevatel lehtedel ja scrolli alla – kas leht toimib veatult? Kas saad sõrmega ilma igasuguse pingutuseta menüü elementidele ja dropdown linkidele pihta? Kas kõik nupud töötavad ehk ei vii katkiste või valede lehekülgedeni? Kas kasutad menüüelementide nimetusi, mis on üheselt mõistetavad ja tuttavlikud? Külastajad peaksid oma otsitava info võimalikult kiiresti ja lihtsalt üles leidma. Lase näiteks paaril tuttaval oma menüü üle lugeda.
Toote- või teenuselehed: Kas sinu toote- või teenuselehed on selgesti arusaadavad ja piisavalt informatiivsed, et tootest või teenusest täielikult aru saada? Lisa kvaliteetsed pildid, praktilised kirjeldused ja võimalusel ka kliendihinnangud/tagasiside. Mõtle, kas klient saab lehel aru, millist kasu ta sinu toodet või teenust ostes saab.
Tellimisprotsess (e-poe puhul): Kas tellimusprotsess on näiteks võrreldes teiste konkurentidega piisavalt lihtne ja loogiline? Külasta sama valdkonna lehekülgi ja vaata, kuidas teised on teinud. Mida vähem samme ja kohustusi ostmisprotsessis on, seda suurem on tõenäosus, et inimesed oma ostud lõpetavad.
Mobiil: Kas külastajatel on sinu veebisaiti telefonis mugav kasutada? Veendu, et nupud on mobiilis piisavalt suured, et neile pihta saada. Kontrolli, et tekst oleks hästi loetav ehk vaata üle fondi loetavus, värv ja teksti suurus, menüüelemendid lihtsasti klikitavad ning veebilehe sisu mobiili mõõtmetele hästi kohanduv (et sisu ei oleks äärest ääreni, ekraani vasakule ja paremale lehe äärde peaks jääma pisut õhku).
Veebilehe või e-poe turundus- ja kasutuskogemuse audit aitab sul tuvastada parandamisruumi, mis viib parema kaasamiseni, konversioonide suurenemiseni ja üldise kasutuskogemuse paranemiseni. Kui ise tehtud audit ja parendused ei toimi, siis on alati variant kaasata spetsialistid.