
Sinul või sinu sõbral on koduleht või e-pood? Kui jah, siis võib allpool olev info aidata sinul või sinu sõbra äril kasvatada.
Kui pole liiklust, pole ka müüki!
Ning liiklust on enamsti tarvis lehele tuua omajagu, sest lehele tulevast külastajatest teeb ostu keskmiselt vaid 1-5%.
Seega – võtame ette kodulehe liiklust suurendava tegevuse ehk SEO ehk kodulehe optimeerimise ehk kohandamise otsingumootorile.
Vaatame korraks just seda osa, millest tihti ei räägita.
Koondasin siia all kokku aja jooksul kogunenud enimlevinud kliendiküsimused ning olulise info, mida võiks enne SEO-ga tegelemise kohta teada. Kõik selleks, et SEO protsessi sujuvamaks muuta ning paremaid tulemusi saada. Siin need on:
1. Mis on SEO puhul teema, mis tekitab segadust või mille peale ei osata esialgu mõelda?
SEO koosneb väga erinevatest tegevustest – mõned neist nõuavad erioskusi (nt tarkvaraarendus ja copywriting), mõned mitte. Seetõttu on oluline saada aru, mida on vajalik või mõistlik ise teha ja mida osta sisse. Kõige kiirem ja lihtsam vastus saada? Konsulteeri mõne SEO spetsialistiga. Näiteks meie sellise nõu eest raha ei küsi.
2. Kas SEO tähendab kodulehe märksõnadega optimeerimist?
SEO on palju rohkemat kui kodulehe märksõnadega optimeerimine. Selleks, et SEO-ga häid tulemusi saavutada, tuleb tegeleda ka lehele viidete organiseerimisega, konkurentide analüüsiga, lehe tehnilise poole korrastamisega ning lehe sisemiste linkide loomisega. Sellest tulenevalt tekib sul terviklik SEO strateegia. Ilma selleta võivad tulemused tulla väga aeglaselt või jääda hoopis tulemata.
3. Kui kiiresti hakkab SEO tööle?
See sõltub konkurentsist ja otsingumahtudest. Samuti sellest kui kiiresti kõik vajalikud tööd ära teha ning kui hästi sai paika pandud esialgne strateegia. Aga üldjuhul võiks tulemusi oodata 1-6 kuu jooksul.
4. Kui palju maksab SEO teenus?
Sõltub märksõnade-fraaside mahust, millele lehte on mõistlik optimeerida. See selgub analüüsi käigus. Mida mahukam veebileht ja suurem arv märksõnu, seda mahukam on ka SEO. Samuti sellest kui suure osa oled valmis või soovid ise teha. Seda saad otsustada siis kui tegevusplaan on teada. Lisaks ka sinu olemasoleva äri suurusest, eesmärkidest ja eelarvelisest võimekusest.
5. Millest kodulehe optimeerimist alustada?
Esmalt võiks teha märksõnade analüüsi ehk selgitada välja sinu äri valdkonnas enimotsitud märksõnad ja nende otsingumahud. See võimaldab sul valida välja just sinu äri jaoks olulised otsinguterminid ning kujundada oma SEO strateegia just vastavalt nendele fraasidele. Märksõnade analüüsi jaoks kasutame näiteks meie tööriista nimega Ahrefs.
Kui sul on mõni teine SEO küsimus, siis anna tuld!
Loodan, et tänu sellele infole väldid asjatuid peavalusid, hoiad kokku oma aega ja närve.