Mis on konversioon?
Konversioon on ettevõtte jaoks tähtsaim soovitud tegevus või tegevused, mida külastajad võiksid sinu veebilehel teha. See on tegevus, mis toob sulle otseselt või kaudselt tulu – seetõttu on seda ka oluline mõõta ja jälgida. Enamasti on konversiooniks ost, aga näiteks ka päringuvormi saatmine, mingit sorti listiga liitumine (näiteks kirjapanek üritusele) või näiteks ka mingi materjali allalaadimine.
Kuidas saada aru, kas veebilehe või e-poe konversioonimäär on hea või halb?
– Kui tead valdkonna keskmist konversioonimäära ning sinu lehe konversioonimäär jääb sellest allapoole
– Mõnikord polegi kõige olulisem teada, kas konversioonimäär on hea või halb, sest konversioonimäära parandavaid tegevusi tuleb teha pidevalt – konversioonimäär ei ole kunagi liiga hea, paremaks saab alati
– Kui näiteks sinu juhtkond mainib, et e-kanal võiks rohkem müüke tuua, siis tasub kahtlustada madalat konversioonimäära
Kõige kiiremini saad ülevaate oma konversioonimäära olukorrast kui lased teha konversioonimäära auditi. Selle raames saad konversioonimäära üldhinnangu ning soovitused, milliseid kohti lehel lihvida vaja oleks.
Kuidas konversioone mõõta ehk träkkida (conversion tracking)?
Kõige mugavam on mõõtmiseks seadistada Google Analytics, mis arvutab ise lehe konversioonimäära ja võimaldab seda igakuiselt jälgida. Teine variant on arvutada ise, jagades ühes kuus tehtud konversioonide (ostud või päringute arv või materjali allalaadimiste arv või liitjuate arv) arvu sama kuu lehe külastajate arvuga.
Millised võivad olla madala konversioonimäära põhjused?
Põhjuseid, mis konversioonimäär on madal, võib olla palju. Seetõttu on neid ise tuvastada pigem keeruline, mis tähendab, et eksperdi kaasamine, kasvõi pisteliselt, võib anda palju parema tulemuse. Mõnikord kui isegi suudetakse probleemid iseseisvalt tuvastada, ei suudeta või ei osata välja mõelda toimivaid lahendusi. Toimivate lahenduste jaoks võib mõnikord olla vajalik palgata arendaja, digiturunduse spetsialist, kogenud turundaja, disainer või mõni muu professionaal, ning seetõttu jäävad tihti lahendused toppama.
Madala konversiooni põhjusteks võivad näiteks olla: väärtuspakkumise puudumine, lehe kohmakas ostukogemus või vähene atraktiivsus-esteetilisus, puudulik info, vähene usaldusväärsus või liigne keerukus, lehe mitteilmumine Google otsingu esilehel (madal SEO), lehe vähene konkurentsivõime (sh näiteks hinnaeelis), retargeting reklaamide puudumine, FOMO-elemendi puudumine jpm. Täpsemalt aitabki põhjuseid tuvastada konversioonimäära audit.