
Uuringud näitavad, et pärast halba kasutuskogemust jätab 88% veebi külastajatest veebilehele tagasi tulemata.
Kasutajasõbralik ja intuitiivne veebileht mitte ainult ei meeldi külastajatele, vaid tekitab soovi e-poodi või kodulehele tagasi tulla. Aga milles peitub hea kasutuskogemus? Vaatame lähemalt mõngingaid kasutajakogemuse kvaliteedi määrajaid, ning arutleme, kuidas iga tegur müüke mõjutab. Aga esmalt mõned näiteid ettevõtetest, kes on läbi kasutuskogemuse parandamise oma müüke kasvatanud.
Näited, kuidas on kasutuskogemuse parandamine erinevate ettevõtete müüki tõstnud:
- Austraalia ettevõtte Factory to Home uuendas oma tootelehtedel kohaletoimetamise, garantii ja makseteavet ning lisas FAQ lingid, mis avanesid hüpikakendes, võimaldades kasutajatel vastuseid saada ilma lehelt lahkumata. Selle muudatusega vähenes ostuprotsessi sammude arv, sest kasutajad said vastused juba tootelehel. Tulemusena kasvas tellimuste arv 18,1%.
- JustThrive, USA-s asuv ettevõte müüb GMO-vabasid ja gluteenivabu toidulisandeid. Kõigest kolme kuuga nende tulu kahekordistus tänu olemasoleva e-poe kasutuskogemuse parandamisele ja konversioonimäära optimeerimisele. See näitab, et isegi olemasoleva liikluse puhul on võimalik märgatavat kasvu saavutada.
- Ukrainas asuv lastetooteid müüv ettevõtte Antoshka tõstis tänu e-poe erinevatele disaini- ja kasutuskogemuse muudatustele ostu- ehk konversioonimäära 36%.
- Walmart parandas oma veebisaidi laadimisaega ja optimeeris lehe mobiiliversiooni, et tagada sujuv ostukogemus erinevates seadmetes. Muudatus tõi kaasa ca 2% kasvu konversioonimääras.
- Kõrvaklappe ja kõlareid müüv ettevõte Jabra suurendas oma e-kanali ostmismäära lausa 76%, lisades oma lehele tootevideod ja kasutajate tagasiside, mis aitasid lehe külastajal toote sobivusest paremini aru saada. Sisuliselt oli tegu hirmu maandamisega, milleks oli “kas kõrvaklapid sobivad ikka ka minu kõrvadele ehk ei kuku kõrvast ära; ja on piisavalt mugavad”.
Millised teemad kasutuskogemuse alla käivad?
1. Veebilehe kiirus ja mobiilisõbralikkus
Kasutajad ootavad kiiret ja sujuvat kogemust nii lauaarvutites kui ka mobiilseadmetes. Google’i andmetel lahkub 53% kasutajatest veebilehelt kui selle laadimine kestab üle 3 sekundi. Seetõttu on oluline optimeerida veebilehe laadimiskiirust ja tagada, et leht oleks mobiilisõbralik. Kui kiire on sinu leht?
*Soovi korral testime sinu lehe kiirust tasuta. Kirjuta meile.
2. Lihtne ja loogiline navigeerimine
Kasutajad peaksid suutma leida soovitud tooted või teenused minimaalse vaevaga – nii mobiilis kui lauaarvutis. Selge menüüstruktuur, tuttavlik sõnakasutus, mugav ja kiire otsingufunktsioon ja hästi organiseeritud kategooriad aitavad kaasa positiivsele kasutajakogemusele. Mõtle, kuidas on lood sellega sinu veebilehel. Kas oled lasknud oma lehe mõnel eksperdil selle pilguga üle vaadata?
3. Kvaliteetsed toote- ja teenusekirjeldused
Põhjalikud ja selged tootekirjeldused koos kvaliteetsete piltidega aitavad kasutajatel teha informeeritud otsuseid ja pakkuda sarnast kogemust nagu füüsilises poes. See vähendab tagastuste arvu ja suurendab klientide rahulolu.
4. Turvaline, sujuv ja toimiv makseprotsess
Palju räägitud teema. Kasutajad peavad tundma end makseprotsessi ajal turvaliselt. Uuringud näitavad, et lihtne ja kiire makseprotsess vähendab ostukorvi hülgamise määra. Oluline nüanss on siis see, et “kiire ja lihtne” tähendab igaühe jaoks erinevat asja. Seega võib juhtuda olukord, kus see, mis e-poe haldaja enda jaoks on “kiire ja lihtne” on sihtgrupi jaoks talumatult aeglane ja kohmakas.
Näiteks väga palju on praegustes poodides näha seda, et enne ostu küsitakse kasutaja käest teatud ebavajalikku infot, mis tegelikult pole isegi müüjale tarvilik. Lisaks – paljudel puuduvad kiired Apple ja Google Pay maksevõimalused (mis tegelikult aitaksid ostmist kiirendada).
5. Visuaalne disain ja bränding
Ühtne ja meeldiv visuaalne disain loob professionaalse mulje ja tugevdab brändi identiteeti. See aitab kaasa kasutajate usalduse suurendamisele. Kuidas on lood sinu veebilehe disainiga – kas oskad seda adekvaatselt hinnata?
6. Ja veel mitmed teemad…
Kas kasutuskogemuse parandamine tasub end ära?
Kasutajakogemuse ja kasutusmugavuse parandamine on investeering, mis tasub end enamasti mitmekordselt ära. Kui tahad teada, milline on sinu e-poe või kodulehe kasutuskogemus ning milliseid parandusi võiks teha, siis…