
Uuringud näitavad, et pärast halba kasutuskogemust jätab 88% veebi külastajatest veebilehele tagasi tulemata.
Kasutajasõbralik ja intuitiivne veebileht mitte ainult ei meeldi külastajatele, vaid tekitab soovi e-poodi või kodulehele tagasi tulla. Aga milles peitub hea kasutuskogemus? Vaatame lähemalt mõngingaid kasutajakogemuse kvaliteedi määrajaid, ning arutleme, kuidas iga tegur müüke mõjutab. Aga esmalt mõned näiteid ettevõtetest, kes on läbi kasutuskogemuse parandamise oma müüke kasvatanud.
Kuidas on kasutuskogemuse parandamine ettevõtete müüki tõstnud?
- Walmart parandas oma veebisaidi laadimisaega ja optimeeris mobiilse versiooni, et tagada sujuv ostukogemus erinevates seadmetes.
Lehe kiiruse parandus tõi kaasa kuni 2% kasvu konversioonimääras, mis mõjutas oluliselt veebimüüki. - Austraalia ettevõtte Factory to Home uuendas oma tootelehtedel kohaletoimetamise, garantii ja makseteavet ning lisas FAQ lingid, mis avanesid hüpikakendes, võimaldades kasutajatel vastuseid saada ilma lehelt lahkumata. Selle muudatusega vähenes ostuprotsessi sammude arv, sest kasutajad said vastused juba tootelehel. Tulemusena kasvas tellimuste arv 18,1%.
- JustThrive, USA tervisefirma, mis müüb GMO-vabasid ja gluteenivabu toidulisandeid. Kõigest kolme kuuga nende tulu kahekordistus tänu kasutuskogemuse parandamisele ja konversioonimäära optimeerimisele. See näitab, et isegi olemasoleva liikluse puhul on võimalik märgatavat kasvu saavutada, kui keskenduda õigetele optimeerimisstrateegiatele.
Millised teemad kasutuskogemuse alla käivad?
1. Veebilehe kiirus ja mobiilisõbralikkus
Kasutajad ootavad kiiret ja sujuvat kogemust nii lauaarvutites kui ka mobiilseadmetes. Google’i andmetel lahkub 53% kasutajatest veebilehelt, kui selle laadimine kestab üle 3 sekundi. Seetõttu on oluline optimeerida veebilehe laadimiskiirust ja tagada, et leht oleks mobiilisõbralik.
2. Lihtne ja loogiline navigeerimine
Kasutajad peaksid suutma leida soovitud tooted või teenused minimaalse vaevaga – nii mobiilis kui lauaarvutis. Selge menüüstruktuur, tuttavlik sõnakasutus, mugav ja kiire otsingufunktsioon ja hästi organiseeritud kategooriad aitavad kaasa positiivsele kasutajakogemusele. Mõtle, kuidas on lood sellega sinu veebilehel. Kas oled lasknud oma lehe mõnel eksperdil selle pilguga üle vaadata?
3. Kvaliteetsed toote- ja teenusekirjeldused
Põhjalikud ja selged tootekirjeldused koos kvaliteetsete piltidega aitavad kasutajatel teha informeeritud otsuseid ja pakkuda sarnast kogemust nagu füüsilises poes. See vähendab tagastuste arvu ja suurendab klientide rahulolu.
4. Turvaline ja sujuv makseprotsess
Palju räägitud teema. Kasutajad peavad tundma end makseprotsessi ajal turvaliselt. Uuringud näitavad, et lihtne ja kiire makseprotsess vähendab ostukorvi hülgamise määra. Oluline nüanss on siis see, et “kiire ja lihtne” tähendab igaühe jaoks erinevat asja. Seega võib juhtuda olukord, kus see, mis e-poe haldaja enda jaoks on “kiire ja lihtne” on sihtgrupi jaoks talumatult aeglane ja kohmakas.
Näiteks väga palju on praegustes poodides näha seda, et enne ostu küsitakse kasutaja käest teatud ebavajalikku infot, mis tegelikult pole isegi müüjale tarvilik. Lisaks – paljudel puuduvad kiired Apple ja Google Pay maksevõimalused (mis tegelikult aitaksid ostmist kiirendada) jne jne..
5. Tagasiside kogumine ja analüüs
Kliendi tagasiside kogumine ja selle põhjal veebilehe täiustamine näitab, et hindad oma kliente ja olete valmis nende vajadustega arvestama. Kui ei tea, kuidas seda täpsemalt teha, anna meile märku.
6. Visuaalne disain ja bränding
Ühtne ja meeldiv visuaalne disain loob professionaalse mulje ja tugevdab brändi identiteeti. See aitab kaasa kasutajate usalduse suurendamisele. Kuidas on lood sinu veebilehe disainiga?
7. Ja veel kümneid ja kümneid teemasid…
Kas kasutuskogemuse parandamine tasub end ära?
Kasutajakogemuse ja kasutusmugavuse parandamine on investeering, mis tasub end enamasti mitmekordselt ära. Kui tahad teada saada, milline on sinu e-poe või kodulehe kasutuskogemus ning milliseid parandusi võiks teha, siis…