Millised tööd teeme SEO auditi raames?
Tihtipeale piirdutakse SEO auditi puhul vaid mõne internetis leiduva auditi töörista kasutamisega, mis ütleb a la, milline on sinu lehe SEO skoor ja toob välja teatud puudused, näiteks kuskil on puudu mõni H1 pealkiri, metainfo või pildi ALT tekst, leht on liiga aeglane, puudub robots.txt vms.
Mis on sellise kiirauditi puudused? Kiiraudit ei pruugi anda adekvaatseid märksõnade soovitusi (kui üldse), aga selleks, et toimivaid H1 pealkirju, metatakste, pildinimesid või sisu lisada, on vajalik eelnevalt teha turu- ja valdkonnapõhine märksõnaanalüüs, et teaks milliseid sõnu kasutada. Samuti selleks, et pärast auditit nö teostusetapis uusi pealkirju ja tekste luua, on vaja copywritingu ja turundusteadmisi, samuti kodulehe admini tundmist.
Teisalt – tehniliste probleemide puhul, nagu leht on aeglane, ebaturvaline, puudub sitemap, schema.org või robots.txt on vaja juba arendaja abi, keda on vaja mõne teema puhul ettevõtte vajaduste seisukohalt juhendada, et arendaja päris “tuima” tööd ei teeks. Kui aga SEO ja arendusvaldkonda nii hästi ei tunne, võib tulemus tulla poolhea.
Kolmandaks on väga oluline osa SEO-st, et kuidas tehtud tööde tulemusi mõõta? Ka selleks võiks olla paika pandud teatud süsteem, et aru saada, kas tulemused paranesid või mitte.
SEO auditi käigus:
01.
Selgitame välja valdkonna populaarseimaid märksõnad, mis kõige enam liiklust toovad
02.
Kaardistame ära Google stardipositsiooni (vajalik mõõtmiseks)
03.
Soovitud Google positsioonid ja oodatud liikluse kasv
04.
Kaardistame ära lehe tehnilised probleemid ja sõnastame tööd, anname töödele mõju- ja mahuhinnagud
05.
Kaardistame ära lehe sisulise SEO probleemid, kaardistame tööd, anname töödele mõju- ja mahuhinnagud. Lisaks hindame backlinkide olukorda
06.
Põimime osaliselt auditi sisse ka lehe UX auditi, kus vaatame lehe kasutusmugavust, loogilisust, atraktiivsust, tekstide haakuvust äriliste eesmärkidega ja anname ka sellealased soovitused
07.
Me ei saada sulle numbreid ja keerulisi mõisteid täis dokumenti, vaid inimkeelse selgitustega PPT. Seletame lahti, mida leidsime ja mida võiks edasi teha
08.
Saad ise otsustada, kas võtad soovitatud arendus-, sisu- ja turundustööd meie käest või ostad need sisse mujalt.
49% turundajatest väidab, et orgaanilise otsingu ROI* on kõige parem
*ROI ehk return on investment ehk kanali kaudu tulnud rahaline kasum jagataud kanalisse investeeritud rahasummaga, %